Pembrokeran tinjauan sebenar Oanda Anda, alamat syarikat Australia tidak benar!Dia telah diberi amaran oleh CFTC berkali -kali!Jumlah liabiliti adalah setinggi AS $ 100 juta!

2024-07-11 4:38:43 资讯 要懂汇

Pembrokeran tinjauan sebenar Oanda Anda, alamat syarikat Australia tidak benar!Dia telah diberi amaran oleh CFTC berkali -kali!Jumlah liabiliti adalah setinggi AS $ 100 juta!

Brother Truth menerima maklumat daripada pelabur, dengan mengatakan bahawa dia telah memperoleh keuntungan sebanyak $ 8,000 dalam akaun perdagangan lindung nilai anda, tetapi disekat oleh pasukan tempatan Australia!Persimpangan

Pada 11 April 2019, ASIC mengeluarkan notis mengenai broker kontrak pertukaran dan perbezaan asing berlesen, meminta broker berhenti menyediakan perkhidmatan transaksi kewangan ke beberapa negara dan wilayah termasuk China.

Walau bagaimanapun, sebagai platform menengah di Amerika Syarikat, syarikat sekuriti Oanda Anda masih membuka pelanggan China di bawah nama ASIC.

Pelabur berkata bahawa mereka mempunyai dua akaun di Anda Oanda, dan mereka memasuki sejumlah $ 17,000.Walau bagaimanapun, akaun itu tiba -tiba disekat dan latar belakang juga dilumpuhkan.

Dalam komunikasi berikut dengan perkhidmatan pelanggan rasmi, pelanggan tidak menjelaskan sebabnya, tetapi hanya mengatakan bahawa ia dijadualkan disenarai hitam oleh pematuhan tempatan di Australia, dan tidak memaklumkan pelanggaran tertentu.

Secara kebetulan, detektif saudara lelaki yang benar, beberapa ketika dahulu, pergi ke lapangan untuk meneroka firma sekuriti Australia, jadi saudara yang benar meminta penjelajah itu untuk membantu melihat bagaimana syarikat anda di Australia?Persimpangan

▶ Tinjauan Sebenar Australia Anda Syarikat

Seperti yang ditunjukkan dalam angka di atas, saudara kebenaran yang bernama syarikat yang diawasi Oanda bernama Oandaaustralalalalaptyltd di laman web rasmi Majlis Sekuriti dan Pelaburan Australia (ASIC).

Cari melalui Peta Google, kita dapat melihat bahawa kedudukan berada di dalam bangunan, mari kita lihat gambar -gambar yang detektif tiba di alamat kepada saudara kebenaran.

Menurut hasil tinjauan sebenar yang diberikan oleh detektif, detektif mendapati meja depan bangunan untuk mengesahkan bahawa kakitangan bangunan mengatakan bahawa alamat itu tidak dipanggil syarikat anda!Persimpangan

Kemudian, menurut platform lain, alamat syarikat Australia Australia menyentuh masa lalu, tetapi masih tidak menemui bayang -bayang oandaastralalalaptyltd.

KESIMPULAN: Brokerage Oanda Anda Australia alamat lesen tidak benar!Perubahan atau penempatan semula syarikat perlu dilaporkan kepada agensi pengawalseliaan.Apa yang berminyak di belakangnya?

Melalui MT4/5, kita dapat melihat bahawa hanya dua syarikat yang sebenarnya diniagakan Anda!Persimpangan

Satu adalah syarikat Amerika bernama OandaCorporation, dan yang lain adalah syarikat Poland bernama Oandatmsbrokerss.a.

Mari kita lihat butiran kedua -dua lesen pengawalseliaan ini!Persimpangan

• Lesen pengawalseliaan Poland

Melalui laman web rasmi Biro Pengawasan Kewangan Poland (PFSA), saudara kebenaran mendapati Oandatmsbrokerss.a.Persimpangan

Selepas pengesahan oleh saudara kebenaran, syarikat itu bernama Oandatmsbrokerss.a.

Tetapi dua syarikat yang sama dengan nama yang sama, satu kategori adalah kegiatan silang entiti domestik, dan kategori lain adalah cawangan fizikal dan luar negara Dengan Hong Kong, China!Persimpangan

• Lesen pengawalseliaan AS

Melalui laman web rasmi, kita dapat melihat Oanda Anda.

Maklumat tentang saudara kebenaran dalam Persatuan Niaga Hadapan Kebangsaan (NFA) (seperti yang ditunjukkan di atas), Oandacorporion memang ahli NFA.

Walau bagaimanapun, terdapat tiga kes pampasan CFTC OandaCorpon!Persimpangan

1.CFTC Memesan Toronto membayar $ 500,000 kerana melanggar peraturan modal, pelaporan dan pengawalseliaan

Khususnya, Oanda gagal memenuhi keperluan modal bersih minimum.

Perintah itu memerlukan Oanda untuk membayar denda sivil $ 500,000 dan menghentikan tingkah laku yang dilanggar CFTC.

2. Harga pasaran mata wang Oanda dan perbezaan penggunaan tidak mencerminkan harga sebenar pasaran.

Dalam kes pampasan CFTC ini, rayuan Henriguerin menimbulkan empat isu anda seperti berikut:

1.Oanda tidak mendedahkannya "sebagai meja", iaitu, dalam urus niaga pertukaran asingnya, Oanda adalah lawan perdagangan konflik utama.

2.Oanda tidak mendedahkan bahawa sebut harganya boleh menyimpang dari harga pasaran sebenar, dan sisihan ini akan menyebabkan risiko.

3.Oanda tidak "mengikuti" dasar margin yang ditetapkan;

4. Perisian platform perdagangan Oanda menghalang dan menghalang pesanan tepat pada masanya, dan membuat pesanan dalam masa boleh mengelakkan pembubaran.Di antara mereka, terdapat kes pampasan CFTC. untuk kandungan yang berkaitan

Di samping itu, menurut data kewangan FCM dari 31 Julai, 2023 hingga 31 Ogos, 2023, jumlah hutang pertukaran asing runcit syarikat syarikat itu sangat tinggi.

Jumlah hutang pertukaran asing runcit yang lebih tinggi mungkin bermakna bahawa Syarikat perlu mematuhi peraturan yang lebih ketat dan keperluan pengawalseliaan, seperti dana yang mencukupi, langkah pengubahan wang haram, dan pengasingan dana pelanggan.

Sekiranya Syarikat gagal mematuhi atau melanggar peraturan yang berkaitan, ia mungkin menghadapi risiko seperti denda, tindakan pengawalseliaan atau reputasi!Persimpangan

Oleh itu, apabila mempertimbangkan syarikat pertukaran asing, pelabur perlu memberi perhatian kepada bahaya tersembunyi yang berkaitan dan menjalankan usaha wajar dan penilaian risiko yang lengkap untuk memastikan platform perdagangan pertukaran asing yang selamat dan boleh dipercayai.

Melalui alamat syarikat di AS (NFA), nama fizikal yang dicari di peta Google adalah OandaitedStates.

Apabila saudara yang benar melihatnya di Internet, keterangan semua orang tentang syarikat ini nampaknya tidak begitu baik, jadi saudara yang benar di sini tidak banyak mengatakan.

▶ Oanda anda mengumumkan penutupan perniagaan Cina

Mengenai pengumuman Oanda Anda untuk menutup perniagaan China, ada laporan sebelum ini, ia adalah fakta yang tidak dapat dipertikaikan!Persimpangan

Apabila saudara kebenaran memohon akaun sebenar anda, dia menunjukkan bahawa mustahil untuk membuka rumah baru apabila memilih China, tetapi Hong Kong masih boleh mendaftar untuk permohonan.

Tetapi pada platform lain Huiyou Reaksi Akaun Transaksi ditutup secara paksa.

Jadi saya benar -benar mengingatkan semua orang bahawa memilih transaksi platform ini perlu berfikir dua kali !!

Di samping itu, memandangkan banyak pengguna luar negara, ia juga mencerminkan fenomena Sada Anda kewujudan emas dan potongan terlebih dahulu.

Pada masa ini, Oanda jarang muncul dalam bidang pengguna tanah besar, tetapi semua orang perlu memberi perhatian kepada tidak ditipu oleh babi membunuh palsu!

Dari membunuh babi ke platform pertukaran asing yang terkenal, bulatan pertukaran nampaknya sentiasa penuh dengan perangkap.Walau bagaimanapun, saudara kebenaran percaya bahawa selagi semua orang berdiri dengan berani apabila mereka menemui platform hitam, dan kemudian kami mendedahkannya, dan kami pasti akan membuat lebih banyak kawan asing mengelakkan "lubang besar" ini!

Sekiranya anda ingin mengetahui rahsia atau aduan lebih banyak firma sekuriti, anda boleh menambah ~

Saudara yang benar dan Detektif Abang yang Baik akan berusaha sedaya upaya untuk menyelesaikan masalah untuk semua orang

Fahami Kumpulan Hak Huiwei: 762516501

Detektif QQ: 3464399446